Időszakos frissítési hullám: paROI Automatikus DRS göngyöleg kezelés. ~ paROI Üzemtől való rendelés korlátozásának lehetősége ~ parMAN PDF számla már a fizető partnernek is külön beállítható. ~ parMAN Elektronikus számla NAV hash kóddal nyomtatás nélkül is hiteles számla küldhető e-mailben. ~ Részletes információ a Híradó alatt olvasható.

Edi funkciók

Az üzleti élet szereplői egymással elektronikus úton cserélnek információt.
Az EDI adatcsere jelenleg 2 területen valósul meg legtöbb esetben, de a rendszer ennél sokkal több lehetőséget foglal magában.

Leírás

A parMan rendszerben az alábbi területeken valósul meg:

  • vevői számlák kibocsátása EDI formában
  • vevői rendelés fogadása EDI formában

Az EDI adatforgalom lényege, hogy egy EDI szolgáltató közbeiktatásával kerülnek át az adatok a felhasználó beavatkozása nélkül a partner cég adatbázisába.
A felhasználók szerződést kötnek egy EDI szolgáltatóval a feladat végrehajtására.
A vevői rendelések szempontjából tágabb értelemben értelmezzük az EDI rendelést, mert ide értjük az elektronikus formában megjelenő valamennyi rendelést is.

Támogatott rendelés formátumok:

   EXCEL – parMan saját EXCEL formátum meghatározott oszlopokkal
   CSV – parMan saját TEXT formátum meghatározott oszlopokkal, pontosvesszővel tagolt
   EDI – DOCCA EDI sablon szerint
   EXCEL 2 – saját adatok egyik cégből a másikba való áttöltéséhez
   ALAP –
   EXCEL LIDL – speciális LIDL rendelések betöltéséhez

 

Ezeknek az állományoknak előre meghatározott szerkezetűek. Ha a felhasználó ezektől eltérő szerkezetben adja az adatokat, akkor azzal bővítjük a lehetőségek listáját külön megállapodás szerint.

 

Legtöbb esetben a vevő által használt azonosító kódok nem azonosak a szállító kódjaival, ezért szükséges egy fordító táblázat, ami megfelelteti egymásnak a cikk és partner kódokat. Viszont az EAN kód használatával ez a probléma is kiküszöbölhető, hiszen ez esetben a kód mindkét fél számára egyértelműen azonosítja a cikket és partnert ( GLN, ILN számok)

 

Az EDI állományokat egy alkalmas könyvtárban helyezzük el, amikor megérkeznek, illetve a EDI szolgáltató már eleve oda teszi.  Innen kitallózzuk a még eddig be nem töltött állományokat, és betöltjük.
A betöltött adatok megjelennek a képernyőn, és a felhasználó ellenőrizheti annak helyességét, majd véglegesítheti, vagy újra töltheti az állományt.
EDI számla a szabvány EDI számla előállítását jelenti.  Az EDI számlákról számla összesítő készíthető nyomtatott és EXCEL formátumban is. Ez esetben mindenképpen szükséges az EDI szolgáltató közbeiktatása

Beüzemeléshez szükséges teendők

Ügyfél feladata

  • Rendelés, számlázás modul használata
  • Szerződés a partnerekkel az EDI számlák befogadásáról
  • EDI szolgáltatókkal kötött szerződés

Becsült időráfordítás

  • Autodidakta tanulás: 1 óra

Parola Kft. javasolt szolgáltatásai

  • Célirányos oktatás – ügyfél igényei szerint
  • EDI környezeti beállítások elvégzése

Becsült időráfordítás

  • Oktatás: 0.5 óra